Omni3D wspiera pojazd przyszłości

Pierwsza połowa czerwca dla Omni3D to targi 3D Solutions, podczas których miała miejsce premiera dwóch drukarek: Omni 500 Lite oraz Omni Factory 2.0 Net. Czerwiec to także udział w konferencji AutoEvent.

 

Targi 3D Solutions

 

3D Solutions, które trwały w dn. 4-7 czerwca to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży druku 3D w Polsce, więc nie mogło tam zabraknąć Omni3D. To już obowiązkowy punkt w kalendarzu firm poszukujących innowacji i zoptymalizowanych rozwiązań na miarę czwartej rewolucji przemysłowej. Na targach goszczą światowej klasy wystawcy, profesjonaliści z zakresu automatyzacji produkcji, metalurgii i obróbki metali. W miejscu, gdzie spotykają się liderzy innowacji Omni3D zaprezentowało przedpremierowo dwa urządzenia: Omni 500 Lite oraz Omni Factory 2.0 Net. Jedną z ich zalet jest możliwość zdalnego zarządzania drukarką i kontrolowanie postępu wydruku.

 

Premierowe drukarki: Omni 500 Lite oraz Omni Factory 2.0 Net

 

Pierwszy model przeznaczony jest dla klientów wymagających prostej i szybkiej obsługi maszyny przy zachowaniu przemysłowych standardów. To idealne rozwiązanie, dla firm, które korzystają z druku 3D kilka razy w miesiącu. Natomiast drugie urządzenie – Omni Factory 2.0 Net dedykowane jest klientom oczekującym wyższego standardu zarządzania procesem druku oraz pracy na wymagających materiałach. Ten model został wyposażony w podgląd zdalny przez kamerę, co pozwala obserwować postęp druku, a także podłączenie LAN i Wifi. Co więcej urządzenie jest prawie niesłyszalne w czasie pracy, a zmiany w elementach mechatronicznych i programistycznych, pozwalają spełnić wymagania określone przez normę ISO 2768 i pretendować do miana najbardziej precyzyjnych urządzeń na rynku. – Paweł Robak, CEO Omni3D.

 

Pojazd adaptacyjny Adaptive Vehicle

 

3D Solutions nie było jedynym wydarzeniem w tym miesiącu. W dniach 12-14 czerwca odbyło się największe coroczne spotkanie przedstawicieli firm sektora automotive, czyli konferencja AutoEvent. Jest ono organizowane nieprzerwanie od 2005 r. i dedykowane branży samochodowej i pokrewnych, w tym firm zajmujących się produkcją i dostarczaniem materiałów i fabrykatów, maszyn, urządzeń, narzędzi, robotów, automatyki oraz oprogramowania dla przemysłu. Dzięki pomocy firmy Omni3D Kordian Mańkowski  absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zaprezentował swój futurystyczny pojazd przyszłości. Pojazd adaptacyjny wzbudził duże zainteresowanie, a sam projektant pokazał, że projektowanie nie zna granic.

 

Konferencja AutoEvent

 

Adaptive Vehicle wygląda futurystycznie na tle innych pojazdów, które dziś jeżdżą po ulicach. Wyróżnia go możliwość dostosowania samochodu do dwóch trybów jazdy, miejskiego i pozamiejskiego. W zależności od trybu zmianie ulega funkcjonalność samochodu, rodzaj napędu, rozstaw osi, całkowita długość, środek ciężkości i promień skrętu. W trybie pozamiejskim (sportowym) samochód napędzany silnikiem spalinowym jest w stanie osiągnąć prędkość do 150 km/h. Podczas jazdy w mieście, jest zasilany silnikiem elektrycznym i rozpędza się maksymalnie do 50 km/h. W trybie miejskim, część energii zasilającej pojazd pozyskiwana jest z energii hamowania, która trafia do akumulatorów. – Artur Adamczak, rzecznik prasowy Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

 

Konferencja AutoEvent

 


Źródło: Omni3D